Servicebus Assen

Terug naar Nuttige informatie: vervoer

Met ingang van maandag 3 januari 2011 wijzigen de routes van de Servicebussen lijn 7 en lijn 8.
Deze wijzigingen lopen vooruit op de geplande werkzaamheden aan de Zuidersingel en zullen naar verwachting tot eind 2012 gehandhaafd blijven. Omdat Qbuzz de namen van een aantal haltes heeft gewijzigd, zullen de reizigers ook moeten wennen aan nieuwe haltenamen langs de route. Een aantal haltes vervalt, om de routes binnen de tijd te kunnen blijven rijden.

Lijn 7 rijdt tussen  station NS en halte Weierstraat (Hema) via de Port Natalweg, Beilerstraat en Collardslaan. Lijn 7 stopt in het centrum niet meer bij de haltes Zuidersingel en Kloosterhof. In de wijk Lariks vervalt de halte Talmastraat. De route gaat daar vanaf het Winkelcentrum Nobellaan rechtstreeks via halte Oostermoer naar halte Schultestraat.

Lijn 8 rijdt tussen  station NS en halte Weierstraat (Hema) via de Port Natalweg, Beilerstraat en Collardslaan. Lijn 8 stopt in het centrum niet meer bij de haltes Zuidersingel en Kloosterhof. In de wijk Noorderpark vervalt halte Troelstraflat. De route gaat van de Weierstraat rechtstreeks via de halte Nobellaan (Marturia) naar halte Mr. G. van Prinstererlaan (Thorbeckeflat).

Lijn 7 gaat door Vredeveld, de Lariks, omgeving Nobellaan en Pittelo
Lijn 8 rijdt door Noorderpark, omgeving Thorbeckelaan en Baggelhuizen

De Servicebus rijdt zoveel mogelijk langs de ingang van woonzorgcentra. Beide lijnen bieden een goede verbinding met winkelcentra, het centrum, het NS-station en het ziekenhuis. In het centrum kunt u in- en uitstappen bij de bushaltes, in de wijken kan dat overal langs de route.

U kunt van maandag tot en met zaterdag gebruik maken van de Servicebus. De bus rijdt niet op zon- en feestdagen.

De Servicebus is kleurrijk, ruim en comfortabel. Door de brede ingang en de lage
vloer kunt u gemakkelijk in- en uitstappen, ook met buggy, zware tas of rollator.
Heeft u hulp nodig bij het in- of uitstappen, dan helpt de chauffeur u graag.

Kaartjes
U kunt bij de chauffeur een 1,50-Eurokaartje kopen dat één uur geldig is. Verder zijn strippenkaarten, ster-abonnementen en OV-maand- en jaarkaarten geldig. Binnenkort kan er in de Servicebus ook met de OV-chipkaart gereisd worden. Kijk voor de actuele informatie op www.deovchipkaartkomterbij.nl.

Meer informatie
Voor al uw vragen over de dienstregeling, haltes en routes en lijnen van het openbaar vervoer kunt u bellen met 0900 – 9292 (€ 0,70 per minuut) of ga naar www.9292ov.nl of op www.qbuzz.nl.


Print deze pagina Print deze pagina

Heeft u vragen?

Een vraag voor de CVA-nazorgverpleegkundigen?

Bel of mail

Een vraag voor CVA-vereniging ‘Hersenletsel.nl’?

Bel of mail

Nieuws

Wegwijzer Hersenletsel

Je vindt op deze website alles wat je kan helpen om op jouw manier te leven met hersenletsel. Van app tot advies, van boek tot behandeling, van welzijn tot wonen, van zorg tot zingeving. meer...