Leefstijl: Bewegen

Voldoende bewegen houdt uw hart en bloedvaten in conditie en heeft een bloeddrukverlagend effect. Dit verkleint de kans op hart- en vaatziekten en het risico van een (nieuwe) beroerte. Voor uw gezondheid is het voldoende om dagelijks een half uur te bewegen, met een matige tot redelijke inspanning. Dit kan een half uur achter elkaar zijn, maar ook bijvoorbeeld drie keer 10 minuten. Dat is het makkelijkst vol te houden wanneer u de activiteit inbouwt in uw dagelijks leven, bijvoorbeeld door de fiets te pakken voor een boodschap, te tuinieren of stevig te wandelen. U kunt ook kiezen voor sporten of bewegen in groepsverband of individueel, met of zonder begeleiding.
Elke dag lichamelijk actief zijn, is beter dan een paar keer per week intensief sporten.
Voor suggesties klik hier.

 


Print deze pagina Print deze pagina

Heeft u vragen?

Een vraag voor de CVA-nazorgverpleegkundigen?

Bel of mail

Een vraag voor CVA-vereniging ‘Hersenletsel.nl’?

Bel of mail

Nieuws

Bedankt Hilly!

Sommige mensen zijn onvervangbaar, maar gunnen we het van harte om het stokje over te dragen. Heel erg dankbaar zijn we dat we jarenlang mochten samenwerken met Hilly Nijenhuis. Haar inzet, trouw, liefde voor mantelzorgers, getroffenen en naasten, expertise en passie rondom CVA zijn enorm gewaardeerd. Dank je wel lieve Hilly namens #strokeserviceassen