Europese Dag van de Beroerte in WZA

DSC_0261 (600 x 399)

– Assen, 12 mei 2011 –

Europese Dag van de Beroerte in WZA

Stroke Service Assen en de Nederlandse CVA-vereniging ‘Samen Verder’ organiseerde op dinsdag 10 mei, de Europese Dag van de Beroerte, een verwendag in het Wilhelmina Ziekenhuis Assen voor mensen die een beroerte hebben gehad en partners, familieleden of vrienden.

Een beroerte kan het leven ingrijpend veranderen. Niet alleen het leven van de patiënt, maar ook die van de partner en het gezin. De gevolgen van een beroerte kunnen langdurig zijn en zijn niet altijd zichtbaar. Slecht drukte kunnen verdragen, zich niet kunnen concentreren, vergeetachtig zijn, geen twee dingen tegelijk kunnen doen en gedragsveranderingen zijn voorbeelden van klachten waar mensen die een beroerte hebben gehad nog lang mee te maken kunnen krijgen.

Voor de Stroke Service Assen en de Nederlandse CVA-vereniging ‘Samen Verder’ een goede reden om op de Europese Dag van de Beroerte de mensen die eeDSC_0237 (600 x 399)n beroerte hebben gehad én hun partner,  familielid of vriend een steuntje in de rug te geven en uit te nodigen voor een verwendag. Vijftig genodigden kregen, onder het genot van een hapje en een drankje, een ontspannende hand- en  gezichtsmassage. Ook was er gelegenheid om met andere bezoekers of met de CVA-nazorgverpleegkundigen ervaringen te delen en was er een informatiestand van CVA-vereniging. Leerlingen van Scholengemeenschap Vincent van Gogh en het Penta College hielpen, in het kader van een maatschappelijke stage, mee tijdens de dag en verzorgden de catering en de massages. Na afloop kregen alle bezoekers een verwenpakketje mee.

Verpleegkundige Marian Oosterhof noemt de dag geslaagd. “We organiseren elk jaar iets bijzonders op de Europese dag van de Beroerte”, zegt zij. “Deze mensen verdienen een steuntje in de rug en dit was een heel leuke en ontspannen manier om dat te geven. Bovendien is dit een laagdrempelige manier voor mensen om met lotgenoten in contact te komen.” Oosterhof werkt als CVA-nazorgverpleegkundige werkzaam in het WZA en is betrokken bij de organisatie van deze dag. Zij is ook een van de drijvende krachten achter de Stroke Service Assen, een samenwerkingsverband van het WZA, St. Icare Thuiszorg, Interzorg Noord-Nederland locatie Anholt en Zorggroep Drenthe locatie De Vijverhof.

DSC_0247 (600 x 399)

Print deze pagina Print deze pagina

Heeft u vragen?

Een vraag voor de CVA-nazorgverpleegkundigen?

Bel of mail

Een vraag voor CVA-vereniging ‘Hersenletsel.nl’?

Bel of mail

Wegwijzer Hersenletsel

Je vindt op deze website alles wat je kan helpen om op jouw manier te leven met hersenletsel. Van app tot advies, van boek tot behandeling, van welzijn tot wonen, van zorg tot zingeving. meer...